[Wle-nl] Fwd: De lijst van Floron moet omgezet worden naar rode links hoera gelukt!

Ciell Wikipedia ciell.wikipedia op gmail.com
Di Jan 5 22:10:35 CET 2016

Hoi Kees,

Op 5 januari 2016 21:59 schreef k.vliet op kpnmail.nl <k.vliet op kpnmail.nl>:

> [...]
> bij bewerkers te voorkomen moet je die er eigenlijk uitfilteren. Voor de
> letters A-C hebben Sindy en ik dat gedaan en houden we ruim 125 bruikbare
> soorten over waarvoor het tabblad ecologie en verspreiding gevuld is met
> informatie. Daarmee kunnen bewerkers dus al aan de slag (optie 1 van Sindy
> is daarvoor dus uitgevoerd). In de komende dagen/weken kunnen we de rest
> van de lijst filteren, als we het nog steeds een zinvolle onderneming
> vinden. Ik wil daar wel wat tijd in stoppen; het is een beetje saai werk
> maar als je het ziet als meditatie word je er heerlijk rustig van :-)

Ik heb er geen tijd voor, maar als jij er tijd voor wilt maken zal ik je in
ieder geval dankbaar zijn. Inderdaad een monnikenwerkje.

> Daarnaast moet er dan nog een stimulerende instructie geschreven worden
> zodat bewerkers weten wat er van ze verwacht wordt en hoe de
> verantwoording/bronvermelding eruit moet zien (anders moet je dat achteraf
> weer gaan stroomlijnen). En natuurlijk weer een mooie soortenlijst die de
> mensen kunnen afvinken als uitgevoerd.

Bedoel je hiermee zoiets als ik hier
<https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Natuur/Floron/Doe_mee#Opmaak>
heb beschreven, op basis van de pagina over de libellen?

> [...]
> voordat de klus klaar is. We moeten dus ook hiervoor naar creatieve
> oplossingen zoeken om meer actieve bewerkers te krijgen. Een optie die ik
> het proberen waard vind is een themabijeenkomst op wiki-zaterdag (en als
> het aanslaat gelijk de volgende maand nog een). Daarnaast blijft een
> schrijf- of actieweek een optie om nog niet weg te gooien. Het blijft in
> beide gevallen zoeken naar hoe je de vonk bij potentiële bewerkers laat
> overspringen. Bij de schrijfweek Denemarken is dat goed gelukt (althans er
> waren veel aanmeldingen) dus het kan wel!

"Denemarken" is een veel breder onderwerp dan onze planten, wij spreken een
veel kleinere gebruikersgroep aan. Maar weet je, het hoeft ook niet in een
maand af....

> Tot zover mijn duit in het zakje. Graag jullie reacties.
>
> Groeten,  Kees

Groetjes, Ciell