[WMNL Strategie] Missie statement

Erik Zachte erikzachte op infodisiac.com
Di Mrt 27 19:54:53 CEST 2012

Ja Pauls eerste zin vind ik ook wel goed,  (al is vrij verspreidbare kennis
delen bijna een pleonasme)

De tweede is voor mij te lang. Die van Maarten loopt inderdaad beter.

"Zij werkt hierbij samen met de gemeenschappen op de Wikimedia-projecten en
met partnerinstellingen op het gebied van kennis en cultureel erfgoed."

maar 'gemeenschappen' en 'parterninstellingen' maakt het wel erg
schrijftaal, geen spreektaal.

En dan is toch al weer een verhaal, een mondvol, die je zelfs meteen na het
gehoord te hebben niet zonder spieken na kan zeggen, laat staan dat het
beklijft.

Kort is echt belangrijk. Ik pleit voor een slogan a la "Omo, reuzenkracht,
kost een beetje" ook deze zin is niet volledig, maar werkt wel.

nog maar een variant "Wikimedia Nederland brengt vrijwilligers bij elkaar om
kennis te vergaren en vrij te delen."

Erik