[Wle-nl] ecoregio's

sander turnhout s.turnhout op soortennl.nl
Wo Nov 30 11:20:14 CET 2016

Ik er niet principieel tegen maar volgens mij gaat de discussie over de
internationale variant van het living planet report.
Ik dacht eraan om de Nederlandse
https://www.wnf.nl/nieuws-en-resultaten/bericht/diersoorten-in-nederland-laten-voorzichtig-herstel-zien.htm
erop te zetten. De bijgevoegde PDF kan erop en als het handig is kan ik ook
nog wel aan de tekstbestanden komen.

De indeling die daarin gemaakt zee, land, zoetwater waarbij land dan weer
verdeeld wordt in natuur, stad, agrarisch en natuur vervolgens in bos en
open natuur. Die indeling is pragmatisch tot stand gekomen - welke indeling
leent zich, gegeven de beschikbare data, voor zinvolle conclusies. Het is
wel goed onderbouwd maar niet zaligmakend. De volgende editie (herfst 2017)
zal gaan over zilte natuur; waarbij we een indeling maken van zee, kustzone
(incl strand), duinen en delta - precieze definitie staat nu ter discussie
bij de betrokken experts.

Anyway, is er animo om de teksten en grafieken zoals gepubliceerd in de
2016 PDF te publiceren en te linken aan de NL en EN wikipagina's over de
living planet? Als dat zo is dan zou ik graag een keer een middagje bij WNF
organiseren waarbij we met wat enthousiaste schrijvers het er een keertje
op gaan zetten. Ik denk dat het heel stimulerend werkt omdat WNF dat dan
gaat promoten en dat zou best eens goed kunnen zijn voor de zichtbaarheid
van project natuur.

Hoeveel mensuren zou het kosten? Weet jij dat Kees?
Als we het rond krijgen op één vrijdagmiddag dan ga ik het regelen, lijkt
me superleuk.

Met groet

Sander

--

--

Sander Turnhout
Strategisch adviseur SoortenNL

https://twitter.com/Sanderturnhout

(e) s.turnhout op soortenNL.nl <secretaris op voff.nl>
(t) 06 282 25 990
(w) www.soortenNL.nl <http://www.voff.nl/>
(fb) /soortenNL/ <https://www.facebook.com/soortennl/>

Ziet u ze vliegen? Vertel het ons op www.telmee.nl

Bezoekadres: Toernooiveld 1 - 6525 ED Nijmegen
Postadres: Postbus 9010 - 6500 GL Nijmegen