[Wle-nl] Heemtuin

k.vliet op kpnmail.nl k.vliet op kpnmail.nl
Ma mei 9 23:03:55 CEST 2016

Dank Sindy. Is een mooi lijstje waarmee ik straks ook bij de Londotuin kan aankloppen. Enige wat ik nog zou willen toevoegen is dat we ze vragen om de bordjes regelmatig te checken en bij vandalisme, verdwijning of onleesbaarheid ons in te schakelen om een nieuwe QR-sticker te krijgen. Het zou een slechte indruk maken als een deel van de bordjes langere tijd onbruikbaar zou zijn; eigenlijk mislukt dan je project als je er niet op tijd bij bent. En als er veel meldingen zijn dan kun je je ook tijdig afvragen of je nog wel door wilt gaan. We vragen de beheerders van de tuin dus om de boel een beetje in de gaten te houden en ons in te schakelen als er iets niet goed lijkt te gaan.
Groeten,  Kees
----Origineel Bericht----
Van : meijer op wikimedia.nl
Datum : 09/05/2016 10:37
Aan : wle-nl op lists.wmnederland.nl
Onderwerp : Re: [Wle-nl] Heemtuin
 Hoi Ciell,

  Bedankt voor het navragen. Goed om te horen dat ze het leuk vinden. Hoe in mijn idee het QR-pedia project eruit zou zien is als volgt: de tuin geeft een lijstje met planten die in de periode van het project er mooi bij staan. Wij checken welke van die planten een goed artikel hebben. Vervolgens zorgen wij voor de QR-codes. De tuin is dan verantwoordelijk voor de bordjes en plaatsing. Wij kunnen een voorstel doen betreft de communicatie en de tuin kan hierbij ondersteunen door het bericht zelf ook te verspreiden. Na het project kunnen we in overleg bepalen of het een succes is geweest. We kunnen dan wel niet meten hoeveel keer een QR-code is gescand maar we kunnen wel kijken hoeveel bezoekers de Wikipedia artikelen hebben bezocht. Wellicht ben ik nog iets vergeten, maar volgens mij is dit het globaal.

            0650879379

            (0)30 3200238
            Werkdagen maandag t/m donderdag

      Op 4 mei 2016 20:52 schreef Ciell Wikipedia
      <ciell.wikipedia op gmail.com>:

            Hallo allemaal,

           Ik zou in mijn dorp navragen of we een QR-pedia project bij de heemtuin konden doen.

          Ze vinden het leuk klinken, maar hebben op dit moment al meerdere dingen lopen en hebben het idee dat ze dit er niet bij kunnen hebben.

         Kunnen jullie eens met mij meedenken, wat zouden de verdere kaders van een QR-pedia project worden? Wat vragen we van een partner en wat doen wij? Wat is de belasting voor beide kanten?

        Groetjes, Ciell