[Wle-nl] Heemtuin

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Ma mei 9 10:37:51 CEST 2016

Hoi Ciell,

Bedankt voor het navragen. Goed om te horen dat ze het leuk vinden. Hoe in
mijn idee het QR-pedia project eruit zou zien is als volgt: de tuin geeft
een lijstje met planten die in de periode van het project er mooi bij
staan. Wij checken welke van die planten een goed artikel hebben.
Vervolgens zorgen wij voor de QR-codes. De tuin is dan verantwoordelijk
voor de bordjes en plaatsing. Wij kunnen een voorstel doen betreft de
communicatie en de tuin kan hierbij ondersteunen door het bericht zelf ook
te verspreiden. Na het project kunnen we in overleg bepalen of het een
succes is geweest. We kunnen dan wel niet meten hoeveel keer een QR-code is
gescand maar we kunnen wel kijken hoeveel bezoekers de Wikipedia artikelen
hebben bezocht. Wellicht ben ik nog iets vergeten, maar volgens mij is dit
het globaal.

Met vriendelijke groet,

Sindy Meijer

Communicatie & Community support Wikimedia Nederland
<http://www.wikimedia.nl>

0650879379  •  (0)30 3200238
Werkdagen maandag t/m donderdag