[Wle-nl] Fwd: Nederlandsche vogelen online!

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Wo mei 13 11:01:23 CEST 2015

Hoi,

Ik ben in elk geval alvast aan de slag gegaan met een stukje voor in de
nieuwsbrief:

Afbeeldingen van Nederlandse vogels aan Wikimedia Commons toegevoegd

Begin mei zijn 250 historische afbeeldingen van Nederlandse vogels aan
Wikimedia Commons toegevoegd. Het gaat hierbij om de afbeeldingen uit (de 5
delen van) het boek Nederlandsche Vogelen
<http://www.kb.nl/themas/boekkunst-en-geillustreerde-boeken/nederlandsche-vogelen-van-nozeman-en-sepp>
(1770-1829) van Nozeman <https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornelius_Nozeman>,
Sepp <https://en.wikipedia.org/wiki/Sepp_family_%28publishing%29> en
Houttuyn <https://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Houttuyn> uit de collectie
van de Koninklijke Bibliotheek.

De afbeeldingen zijn dankzij Gebruiker:Husky
<https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Husky> te vinden in
Category:Nederlandsche
vogelen van Nozeman en Sepp
<https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Nederlandsche_vogelen_van_Nozeman_en_Sepp>
Alle vogels zijn voorzien van de Latijnse naam en terug te vinden in de
juiste categorie. De werkgroep Project Natuur is blij met deze donatie en
ziet het toevoegen van de afbeeldingen als een verrijking. Kijk hier
<http://www.wikimedia.nl/project/project-natuur> voor meer informatie over
Project Natuur en de activiteiten.

Bewust heb ik daarbij nog niets gezegd over een lijst met
afbeeldingssuggesties.

Tot slot herhaal ik graag nog even jouw oproep:
Iemand die mee wil helpen met de sociale media kanalen/stukje voor de
nieuwsbrief/stukje op de website...?