[Wle-nl] Vlinderstichting

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Do Nov 20 14:46:50 CET 2014

Hallo allemaal,

Tijdens de vergadering heb ik jullie kort bijgepraat over de content
donatie van libellennet. Waar we tegen aanliepen was het feit dat de
licentie van Libellennet niet compatibel is met Wikimidia's cc-by-sa. Dat
zal worden aangepast en daarna kan gestart worden met het overbrengen van
informatie. Een aantal Wikipediabewerkers hebben aangegeven hiermee te
willen helpen (zie mijn overleg pagina op Wikipedia)

Doordat Libellennet relatief weinig soorten bevat zal dit handmatig gedaan
worden. Dit betekend wel dat dit niet helemaal geschikt is als pilot
project, gezien de omvang. Ik heb met ons contact persoon binnen de
vlinderstichting afgesproken om binnenkort een afspraak te maken en te
kijken naar de vlinder content. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iemand in
de projectgroep met een Wikidata achtergrond die met mij mee wil tijdens
het gesprek. Mocht dat niet lukken ga ik relevante vragen verzamelen en die
voorleggen tijdens het gesprek.