[Wle-nl] Project Natuur Nederlandse natuur?

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Do Sep 18 10:10:39 CEST 2014

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van het onderstaande bericht heb ik nog even een vraag. Is
er tijdens een vergadering besloten om het niet meer over de Nederlandse
natuur te hebben? Want wanneer dat besloten is zal er wel het een en ander
op de website aangepast moeten worden. Daarnaast ben ik wel even benieuwd
waarom hiervoor gekozen is?

Hi Nolda en anderen,

Dat de "*Nederlandse*" natuur in eerdere teksten over Project Natuur
(behalve WLE) genoemd stond/staat, kwam doordat een voorbeeld tekst vanuit
het WLE gecopy/paste werd zonder correctieslag. Bij WLE is wel degelijk de
Nederlandse natuur aan de orde vanwege de 20 National Parken.

In de tweede fase van Project Natuur is dat niet meer het centrale
uitgangspunt; uitgangspunt is de natuur.
Daarbij kan, als het handig is, uiteraard weer gebruik worden gemaakt van
de 20 Nationale Parken als kapstok voor de natuurartikelen.
Die relatie hebben we inmiddels.
In de komende tijd zullen Nederlandse natuurorganisaties gevraagd worden om
samen te werken; dat betekent zeker niet per definitie dat er alleen
bijdragen zullen zijn over de Nederlandse natuur. Planten/dieren trekken
zich doorgaans niet zoveel aan van nationale grenzen.
*Kortom: laten we het in het komend natuurproject niet meer over de *
Nederlandse *natuur hebben.*