[Wle-nl] Website WMNL t.a.v. Wiki Loves Earth/Project Natuur

Romaine Wiki romaine.wiki op gmail.com
Wo Aug 20 04:17:28 CEST 2014

Hallo allen,

Vandaag zag ik op de website van Wikimedia Nederland Onder Projecten in die
balk staan "Project Natuur/WLE". het is heel goed dat we onze projecten op
de website vermelden, maar de keuze voor deze aanduiding lijkt me geen
goeie. Er zijn denk ik maar twee mogelijke aanduidingen realistisch, ofwel
"Project Natuur/Wiki Loves Earth", waarbij WLE voluit wordt geschreven en
niet afgekort. De andere optie is om WLE gewoon weg te laten. Het wel of
niet tonen van "Wiki Loves Earth" voluit is te bediscussiėren, enerzijds
kan het zinvol zijn voor bezoekers die meegedaan hebben aan de
fotowedstrijd, anderzijds is de aanduiding te weinig een begrip dat het
daar bovenin expliciet genoemd moet worden.
Het tonen van WLE is echter voor de meeste bezoekers van de website
abracadabra, als dat als niet voor iedereen zo is. Het schept meer
vraagtekens dan dat het iets toevoegt. Het is hooguit incrowdtaal en dat
lijkt me juist iets wat we dienen te vermijden op een website die extern
gericht is.

Wie kan dit op de website aanpassen?
Dank!

Groetjes,