[WMNL Strategie] Kernpunten strategie

Ronald Beelaard rbeelaard op gmail.com
Vr mei 4 00:47:33 CEST 2012


Aanvullend op Erik's opmerkingen:

 1. Ik denk niet dat je de goedkeuring van een strategisch plan even als
    een vluggertje op een evenement als een barbecue moet regelen. Dat
    vraagt discussie (zoals hieronder al aangegeven) en goedkeuring kan
    dan nog ver weg zijn.
 2. Maak ernstig bezwaar tegen verzending van de mail via een e-mail
    marketing bureau. Een aantal jaren geleden is hetzelfde gebeurd en
    het toenmalige bestuur heeft toen toegezegd dat dit niet meer zou
    gebeuren.
    Kijk op http://www.tripolis.com/solutions/tripolis-dialogue/ (en
    m.n. onder report management) om te zien wat zo'n commercieel bureau
    als integraal deel van het pakket aanbiedt.

Ronald


On 3-5-2012 19:02, Erik Zachte wrote:
> Ik werd vandaag getriggerd door de wmnl mail waarin de barbecue genoemd
> wordt en en "Graag wil het bestuur van de middag gebruikmaken om de
> strategieteksten ter goedkeuring voor te leggen aan de leden tijdens een
> korte ledenvergadering."
>
> Ik heb http://nl.wikimedia.org/wiki/Strategie/Strategie-teksten_maart_2012
> nog eens doorgelezen, althans tot aan de lange termijn visie, 2015 is nog
> erg ver weg. Als gezegd op de ledenvergadering, veel van de tekst gaat over
> het verbeteren van de organisatie en de  samenwerking met andere
> organisaties, nationaal en internationaal. Allemaal mooi, maar dat is over
> *hoe* WMNL wil opereren, niet *wat* het wil realiseren.
>
> Daarnaast de presentatie: ter vergelijk, over het strategisch plan van
> Wikimedia International is ook veel te zeggen (sommige targets zijn totaal
> ongrijpbaar, toch gekwantificeerd), maar niet dat het geen prioriteiten
> stelt die in het verlengde liggen van de missie, en daar helder over
> communiceert.
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/foundation/c/c0/WMF_StrategicPlan2011_
> spreads.pdf
>
> Dat mis ik nog steeds wel in de Nederlandse strategie nota. Kunnen we hier
> ook een top 5 samenstellen, van strategische doelen, en die dan ook
> uitdragen?
>
> Zie hier mijn schot voor de boeg. Punt I en II focussen op onze missie. Let
> wel sommige zaken staan wel in het lange verhaal, maar niet zo bondig
> geformuleerd, punt I naar mijn mening zowiezo onvoldoende (altijd mijn
> stokpaardje) en punt V was een afterthought.
>
> ----------------------------------------------------------------------------
> ------------------------------------
>
> Strategische doelen Wikimedia Nederland 2012-1015
>
> I Groei in het aantal vrijwilligers die inhoudelijk bijdragen aan onze
> kennisdomein
> a. door actiever ook buiten de website om het publiek te informeren over
> onze producten, uitgangspunten en werkwijze
> b. door grote evenementen te faciliteren zoals Wiki Loves Monuments
>
> II Meer samenwerking met andere instellingen die educatie en kennisdeling
> nastreven (o.a. GLAM)
>
> III Professionalisering van de organisatie
>
> IV Meer samenwerking met zusterorganisaties binnen Wikimedia (o.a. chapters)
>
> V Een betere synergie tussen WMNL en WMF
> a. door een betrouwbare partner te voor de Foundation, inclusief degelijke
> verslaglegging
> b. door een mondige partner te zijn voor de Foundation, die
> beslissingsprocessen kritisch volgt
>
> Erik
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Strategie mailing list
> Strategie op lists.wmnederland.nl
> https://lists.wmnederland.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/strategie
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <http://lists.wmnederland.nl/pipermail/strategie/attachments/20120504/630c2dfe/attachment.html>


More information about the Strategie mailing list