[Wle-nl] workshop 18 maart

sander turnhout s.turnhout op soortennl.nl
Za Mrt 11 13:21:35 CET 2017

Ha Sindy,

de verkiezingen hakken er een beetje in de laatste weken met alle debatten
en manifesten dus ik heb dit even laten liggen maar om nu even je vragen
langs te lopen;

- ik was van plan de verklaring van Baudewijn te nemen als blauwdruk van
een toestemmingsverklaring omdat die al eens eerder gepasseerd is. De
uitleg van de copyrights staat 'op de agenda.' Materiaal is bij de
Vlinderstichting aanwezig dus we kunnen het ter plekke doen maar als jullie
daar heel zenuwachtig van worden kan ik de verklaring natuurlijk ook van
tevoren opstellen en rondsturen

- er zijn voor zover ik weet geen vlinders zonder artikel; maandag kijken
we even met Kars en Kees naar de volgorde der dingen. Ik denk dat we een
overzichtelijk groepje - bijvoorbeeld 'de witjes' nemen om bij te werken.
Na inlog & uitleg krijgt ieder 1 soort om bij te werken; als oefening maar
ook omdat we dan alvast weer een groepje gedaan hebben.

- we bekijken maandag even hoe we het doen met een startpagina; ik zie de
voordelen die je noemt maar misschien is het ook nog een idee om de
startpagina tijdens de workshop te maken - ik ben benieuwd wat kars en kees
daarover denken

- ik weet dat je niet zomaar artikelen kunt verwijderen; dat stellen we aan
de orde in de uitleg

- oproepje in de kroeg ben ik niet tegen maar de focus ligt bij mij op het
mobiliseren van mensen uit de waarnemersnetwerken

- ik ga denk ik niet alle presentaties zelf doen; bespreken we ook maandag
even met Kars en Kees. Ik merk aan jou dat je het heel belangrijk vindt dat
de rechten goed geregeld zijn; misschien wil jij dat onderdeel over het
voetlicht brengen?

- voor het laden en linken van afbeeldingen kunnen we veel materiaal
gebruiken denk ik; we hebben de foto's ook nog die Kars vorige keer mee
had. Mocht dat niet zo zijn dan zijn de libellenlarvenfoto's ook heel
geschikt - want helder in de zin van 'van elke soort hebben we een plaatje'

- de vraag die aan 'meten is weten' vooraf gaat is de vraag 'wat wil je
weten?' - in dit geval zou ik niet het aantal foto's of aantal teksten als
criterium zien maar eerder het aantal deelnemers dat ermee doorgaat. Op
termijn is het een en-en ding denk ik; hoeveel mensen & wat zetten die
eigenlijk allemaal op Wikipedia

Helpt dit?

Met groet

Sander