[Wle-nl] workshop vlinderstichting

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Ma Feb 20 11:59:42 CET 2017

Hey Sander,

Even een paar aanvullende vragen voor 18 maart, wellicht heb je dat
allemaal al lang gedaan...

Wat is de insteek van de middag, ga je aan de slag om bestaande artikelen
te verbeteren of ga je nieuwe artikelen schrijven? Zijn er eigenlijk
vlinders zonder artikel?

Vanaf welke pagina ga je werken?
Voor de donatie van Floron is de volgende pagina gemaakt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Natuur/Floron/Doe_mee
Vanaf een startpagina werken heeft meerdere voordelen. Wanneer je aan de
slag gaan met nieuwe artikelen heb je een goed vertrekpunt. De gemeenschap
kan op deze manier zelf ook aan de slag. Je kunt nieuwe bewerkers
informeren over hoe een artikel eruit moet zien. Met deze pagina kun je
resultaten bijhouden. Resultaten meten en activiteit van de gebruikers is
essentieel.

Als je bestaande artikelen gaat aanvullen hou er dan welk rekening mee dat
je niet zomaar informatie uit een artikel kunt verwijderen

Gemeenschap:
Ga je de gemeenschap ook betrekken bij de activiteiten? Ik zou als ik jou
was in elk geval een oproep in de kroeg plaatsen zodat mensen van de
workshop af weten en daarnaast kunnen hun natuurlijk ook aan de slag met
vlinders.

Presentaties:
Ga je zelf alle presentaties uit het onderstaande programma verzorgen? Je
zou ook in de kroeg een oproep voor begeleiders kunnen doen.

Materiaal uploaden naar Wikimedia Commons
Je geeft aan dat iedereen zelf 1 afbeelding aan een soort gaat linken.
Gebruik je hiervoor bestaande beelden van Wikimedia Commons of ga je
beelden uploaden? Dan is de volgende vraag hoe is het geregeld met de
rechten. Dat zelfde voor de filmfragmenten.

Meten is weten, het zou heel fijn zijn als je de resultaten van deze dag
kunt vastleggen.