[Wle-nl] Impact beelddonatie Nederlandsche Vogelen, 6 januari 2017

k.vliet op kpnmail.nl k.vliet op kpnmail.nl
Vr Jan 6 18:29:29 CET 2017

Dank! Wat ontzettend leuk en interessant. Ik zie al allerlei dingen die ik nog niet wist en waarover ik nu vragen kan gaan stellen (DBpedia?). En dit soort analyses hopelijk zelf toepassen. Maar dat is toekomstmuziek.
Voor nu belangrijk om deze informatie met elkaar te delen en er ook samen trots op te zijn. Hulde voor al degenen die hieraan hebben bijgedragen. Zeker en misschien wel vooral voor Dick die zijn enthousiasme voor Nozeman en Sepp altijd uitbundig naar voren bracht en volgens mij ook heel veel aan de artikelen heeft gedaan.
Groeten,  Kees
----Origineel Bericht----
Van : ciell.wikipedia op gmail.com
Datum : 06/01/2017 18:02
Aan : wle-nl op lists.wmnederland.nl
Onderwerp : [Wle-nl] Impact beelddonatie Nederlandsche Vogelen, 6 januari 2017

      Hallo,

     Interessante data van Olaf Janssen van het KB:

In mei 2015 heeft de Koninklijke Bibliotheek 250 historische afbeeldingen van Nederlandse vogels aan Wikimedia Commons
     gedoneerd. Het ging hierbij om de afbeeldingen uit (de 5 delen van) het boek
     Nederlandsche Vogelen (1770-1829) van Nozeman, Sepp en Houttuyn uit de collectie van de KB. In de maanden na de beelddonatie hebben redacteuren van Wikipedia
     de vogelafbeeldingen in vele artikelen verwerkt. Dit heeft geleid tot een enorme vergroting (meer dan 100x) van de zichtbaarheid van deze erfgoedcollectie, ook buiten Nederland, zoals
     deze analyse over het jaar 2016 laat zien.

    (op Wikipedia)
   Goed werk en een mooi voorbeeld!

  Groetjes,