[Wle-nl] Londotuin en Wikipedia

Ciell Wikipedia ciell.wikipedia op gmail.com
Za Sep 17 11:58:24 CEST 2016

Hoi Kees,

Op 15 september 2016 21:13 schreef k.vliet op kpnmail.nl <k.vliet op kpnmail.nl>:

> [...]
> inbrengen.
>
> 1. de info over planten op wikipedia is nogal heterogeen; met name weinig
> over de ecologie van planten; en dat is nu juist de focus van de Londotuin.
> 2. is de verspreidingsatlas van Floron dan niet een betere bron om naar te
> verwijzen? (ik heb uitgelegd dat we al bezig zijn de Floron info te
> verwerken en dat het project hiervoor ook een stimulans kan zijn).
> 3. heemtuinen als Thijsse's Hof hebben vaak bij alle soorten al een bordje
> staan; waarom is een QR-code dan nog nodig? (ze kunnen de naam toch

Tja, natuurlijk kan dat, maar als je het aantrekkelijk wilt makrn in deze
moderne tijd, kan het zeker ook met een QR-code. Ze gaan dan gelijk naar
het goede artikel, kunnen geen schrijffouten maken en hoeven zelf niet te
kiezen welke link betrouwbaar is.

> 4. de Londotuin heeft een zeer beperkte openstelling; zondag in het
> seizoen en woensdagmorgen het jaar rond (dan wordt er ook onderhoud gedaan
> door vrijwilligers).

Dat is wel jammer. Hoeveel bezoekers krijgen ze als ze open zijn?

> 5. er komen niet veel mensen in de tuin; meestal zijn ze vegetatiekundig
> geïnteresseerd. (maar ik meen me te herinneren dat er ook scholen gebruik
> van maken en IVN voor excursies)
> 6. Londo denkt ook zelf na hoe de informatieverstrekking over de tuin
> verbeterd kan worden; hij zou graag iets doen met de beschrijvingen van de
> biotopen, maar die zijn (nog) niet digitaal beschikbaar. (ik heb aangeboden
> dat we hierbij misschien van dienst kunnen zijn).

In een samenwerking zijn hier zeker dingen mogelijk denk ik dan!