[Wle-nl] Amersfoort

wjv weejeevee op gmail.com
Vr Aug 5 14:58:39 CEST 2016

Vandaag is het QR pedia project in Amersfoort gestart. 25 codes zijn
opgehangen of neergezet. De citroenmelisse die we ook op het lijstje hadden
staan, hebben we niet terug kunnen vinden. We hopen dat de codes door het
publiek worden gewaardeerd en dat er veel reacties op komen. Er is
geprobeerd om de codes een beetje hoog op te hangen zodat ze niet direct te
grijpen zijn. Op 1 meter afstand kan de smartphone de code wel lezen. In
principe willen we de codes tot na de winter laten hangen, maar dat is
afhankelijk van hoe het gaat. Of er niet te veel vandalisme oid is. Bij het
Groene Huis hebben ze mijn contact gegevens en hopelijk houden ze me goed
op de hoogte. Ik zal zelf wel proberen er regelmatig een kijkje te gaan
nemen. Van verschillende planten en bomen was geen goed artikel op
Wikipedia en daar ga ik een rode lijst van maken. Als er veel positieve
reacties zijn vanuit het Groene Huis, dan gaan we proberen om daar mensen
te activeren om aan de lijst, de rode lijst dus, te gaan werken. Met bv.
een editathon of instructieavond.

Ik zal binnenkort op de pagina van Project Natuur er wat over schrijven.

Ik zal ook wat foto's op Commons zetten en bij het project plakken.

Groet, Wilma