[Wle-nl] foto's Ecomare Re: Ecomare

Hans Muller j.m.muller op hccnet.nl
Vr mei 27 09:08:36 CEST 2016

Beste allen,

Blijkbaar citeert Sindy uit een iemeel van Ecomare.

Dus hun teksten gaan naar Vlaams Instituut voor de Zee (een goede club,
hun WoRMS databank (World register for marine species, niet wormen
http://www.marinespecies.org/ ) is leidend voor zeebeesten, werd me
aanbevolen door Naturalis.

Merkwaardig dat ze metadata in IPTC willen uitvoeren, nou ja als het maar
een tekst- of spreadsheetformaat is met alles erin (tekstformaat met
kolomscheider). Latijnse soortnamen die aansluiten bij de categorieën op
Commons zouden fijn zijn...

Foto's nu online
----------------
Praktisch: ze willen alleen foto's geven "die van ons" zijn. Ik hoop dat
ze hoge resolutie geven, op de website staan nu uiteraard voor de
laadsnelheid afgeslankte versies.
Bijvoorbeeld:

Vleet
-----
  http://www.ecomare.nl/fileadmin/ecomare/encyclopedie-nieuw/content-vleet.php?id=3861&language=0
,

rechtermuisklik, in de afbeeldingsinfo

  Geassocieerde tekst: Vleet | © Ecomare, Peter van der Wolf
  http://www.ecomare.nl/fileadmin/ecomare/data/images/vleet-pw.jpg
  31,94 KB (32.702 bytes)
  pw?
of

Grote stern
  http://www.ecomare.nl/fileadmin/ecomare/encyclopedie-nieuw/content-vleet.php?id=4061&language=0

eerste foto, afbeeldingsinfo:

   Geassocieerde tekst: Grote stern, Brandseeschwalbe, Sandwich tern | ©
Salko de Wolf, Ecomare

    http://www.ecomare.nl/fileadmin/ecomare/data/images/grote-stern-2086-sw.jpg
    51,91 KB (53.157 bytes)
    sw?