[Wle-nl] Fwd: Nederlandsche vogelen online!

Vr mei 8 16:49:03 CEST 2015

En het eerste bericht hierover is al op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Biologiecaf%C3%A9#Beelddonatie_Nederlandsche_Vogelen
te vinden!

Iemand die mee wil helpen met de sociale media kanalen/stukje voor de
nieuwsbrief/stukje op de website...?
En willen we hier inderdaad een persbericht over uitdoen ja of nee? (Sindy,
zijn daar richtlijnen voor vanuit kantoor?)

Groetjes, Ciell

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Hay Kranen <hay op wikimedia.nl>
Datum: 4 mei 2015 15:01
Onderwerp: Nederlandsche vogelen online!
Aan: Olaf Janssen <Olaf.Janssen op kb.nl>, Marieke van Delft <
Marieke.vanDelft op kb.nl>
Cc: Sindy Meijer <meijer op wikimedia.nl>, Ciell Wikimedia <
ciell.wikipedia op gmail.com>

Hallo allen,
ik heb net de upload afgemaakt van de vogels van Nozeman en Sepp. Alle 250
vogels staan hier:

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Nederlandsche_vogelen_van_Nozeman_en_Sepp

Nog wat dingen over de upload:
* Ik heb de eerdere opmerkingen van Olaf en Marieke meegenomen wb de
metadata. Ik heb wel het 'bestandsnummer' ook opgenomen in de bestandsnaam.
* Aangezien de Latijnse naam aanwezig was (hulde!) staan alle vogels ook
gelijk in de juiste categorie. Zie b.v.
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Alauda_arvensis
* Een gedeelte van de gedownloade afbeeldingen was gedraaid. Die heb ik
recht gezet.
* Een tweetal afbeeldingen (plaat 8 en 9) bestonden uit twee pagina's. Die
heb ik aan elkaar geplakt.

En hier alvast een Hollandse kriel op Wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandse_kriel

Groet,
— Hay