[Wle-nl] Wiki Loves Earth notulen, bericht Romaine en nieuwe datum vergadering.

Sindy Meijer meijer op wikimedia.nl
Do Mrt 13 13:38:17 CET 2014

Hoi allemaal,

Welkom op de maillijst van Wiki Loves Earth. We hebben iedereen die
gisteren aanwezig was meteen toegevoegd aan de lijst. We zijn nu druk bezig
met het uitwerken van de notulen. Zodra we klaar zijn vinden jullie die
hier: https://nl.wikimedia.org/wiki/Wiki_Loves_Earth#Meer_informatie(online
aan het eind van de dag)

Graag zou ik jullie willen uitnodigen om de Doodle (
http://doodle.com/atd458tzbim2d9kh) in te vullen, ook de mensen die
vergadering via Skype willen volgen. Voor de volgende vergadering hopen we
dieper in te kunnen gaan over de vorm van de wedstrijd en de diverse
activiteiten. Uiteraard ontvangen jullie van ons weer een agenda.

Onderstaand heb ik het bericht van Romaine toegevoegd zodat iedereen op de
hoogte was en we alles op de lijst hebben. Bedankt voor je werk Romaine top
zijn we erg blij mee. Betreft de infrastructuur: als ik het goed begrijp
staat alles klaar en kunnen mensen gaan testen?

Voor het logo hebben wij gebruik gemaakt van:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLE_Austria_Logo_(no_text).svg in
verband met de transparante achtergrond. Tot dat het volledige logo
beeldmerk plus woordmerk beschikbaar is zullen we het bovenstaande logo
blijven gebruiken. Graag ook dit verzoek voor jullie wanneer jullie het
logo ergens posten. Even een kleine aanvulling op Romaine zijn vraag
betreft het transparant maken van het logo ook de grijze cirkelrand moet
behouden worden. Wat bedoel je met de inhoud van de categorie die opgelost
moet worden?

@Nolda zou jij het willen testen en een handleiding willen schrijven? Voor
vragen kun je terecht bij Romaine, maar wellicht ook wel bij Jurgen die je
vast kan helpen met de uitleg?

Hallo allen,

Op https://nl.wikimedia.org/wiki/Overleg:Wiki_Loves_Earth staat er nu een
overzicht van de infrastructuur voor Wiki Loves Earth in Nederland. De
tekst van de sjablonen is zo optimaal mogelijk, desondanks kan ik me
voorstellen dat er nog wat textueel beter kan. Als er iets wordt aangepast,
zorg dat de Engelstalige versie synchroon blijft lopen. Er kan minstens ook
meer informatie toegevoegd aan de header die getoond word na het uploaden:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Template:Upload_campaign_header_Wiki_Loves_Earth_Netherlands_use
bv
instructies?

Ik heb er trouwens bewust voor gekozen om te schrijven "Vrijwilligers van
de Nederlandstalige Wikipedia en Wikimedia Nederland organiseren de
wedstrijd Wiki Loves Earth" om aan gebruikers op nl-wiki een beter beeld te
geven van de organisatie van WLE-nl.

In de sectie Uploadlinks kun je nu de upload wizard testen.

Logo van de Oekraïense Wiki Loves Earth vind ik persoonlijk eigenlijk te
slecht om te gebruiken. Voor het ID-sjabloon gebruik ik daarom een boompje:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Template:Wiki_Loves_Earth_Netherlands
Dat bestand is echter te klein van formaat om veel groter te gebruiken voor
de andere banners.

Aan de sjablonen heb ik daarom het volgende logo toegevoegd:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLE_Austria_Logo.svg
Kan iemand de witte achtergrond transparant maken? Let op: De witte boom en
cirkelrand moeten wit blijven. Wie?

Ik heb verder de Wikipedia-bol gebruikt zodat het herkenbaar is dat Commons
bij Wikipedia hoort.

Tijdens het lopen van de wedstrijd moet de inhoud van deze categorie steeds
opgelost worden:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Images_from_Wiki_Loves_Earth_in_the_Netherlands_with_error
(bv door verkeerde invullingen/leeghalen)