[Werkgroep-trainingen] Trainingen voor komende tijd

Vr mei 27 14:58:56 CEST 2011

Hoi Siebrand,

Maarten B kan dus een ruimte bij Beeld en Geluid voor ons regelen, ook op
een zaterdag, waar ongeveer 15-20 man in kunnen.

Ondertussen zijn er de afgelopen tijd vrij veel nieuwe moderatoren
ingestroomd in de bestaande groep moderatoren op Wikipedia NL en bestaat er
dus blijkbaar ook bij het bestuur de wens om iets met een brainstorm over de
benadering van nieuwelingen te gaan doen. Dat lijkt me een goed idee, zolang
het de WCN onderwerpen niet zal bijten, maar dat verwacht ik eigenlijk niet
direct.

Mijn voorstel is om de interesse voor een training Wikimedia te peilen via
de maillijst voor moderatoren: zo kunnen we misschien een basisgroep bij
elkaar krijgen en deze via een oproep op de wiki aanvullen met andere leden
uit de gemeenschap. De brainstorm zou ik voor alsnog geen op zich staande
workshop laten zijn, maar bijvoorbeeld in een uur voorafgaand aan de
training zelf laten plaatsvinden.

Zelf zou ik eventueel kunnen op 2 juli, anders in september. Lodewijk wil
ons ook helpen eventueel, maar hij zit in september reeds vrij vol met WLM.

Wat vind je ervan?

Vriendelijke groet, Ciell