Hoi Ronald,<div><br></div><div>Ik ben het met je eens dat het zeker geen 'vluggertje' moet zijn - maar tegelijk denk ik ook niet dat we het hele proces opnieuw moeten beginnen. Laten we proberen die discussie zoveel mogelijk online te doen, en dan uiteraard wel voldoende tijd te nemen op de ALV om het serieus te kunnen bespreken en analyseren. Ik steun Eriks aanpak hierin, om met constructieve wijzigingsvoorstellen te komen of suggesties aan te dragen om het plan uit te breiden. </div>


<div><br></div><div>Ik stel voor om de email-kwestie in een aparte draad eventueel verder te bespreken - en ik laat het verder aan het bestuur om erop te reageren. Het zou zonde zijn om het belangrijke punt van strategie hierdoor te vertroebelen. </div>

<div><br></div><div>Mvg, Lodewijk<br><br><div class="gmail_quote">2012/5/4 Ronald Beelaard <span dir="ltr"><<a href="mailto:rbeelaard@gmail.com" target="_blank">rbeelaard@gmail.com</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Aanvullend op Erik's opmerkingen:<br>
    <ol>
      <li>Ik denk niet dat je de goedkeuring van een strategisch plan
        even als een vluggertje op een evenement als een barbecue moet
        regelen. Dat vraagt discussie (zoals hieronder al aangegeven) en
        goedkeuring kan dan nog ver weg zijn.</li>
      <li>Maak ernstig bezwaar tegen verzending van de mail via een
        e-mail marketing bureau. Een aantal jaren geleden is hetzelfde
        gebeurd en het toenmalige bestuur heeft toen toegezegd dat dit
        niet meer zou gebeuren.<br>
        Kijk op <a href="http://www.tripolis.com/solutions/tripolis-dialogue/" target="_blank">http://www.tripolis.com/solutions/tripolis-dialogue/</a> (en
        m.n. onder report management) om te zien wat zo'n commercieel
        bureau als integraal deel van het pakket aanbiedt.</li><span><font color="#888888">
    </font></span></ol><span><font color="#888888">
    <p>Ronald<br>
      <br>
    </p></font></span><div><div>
    <br>
    On 3-5-2012 19:02, Erik Zachte wrote:
    <blockquote type="cite">
      <pre>Ik werd vandaag getriggerd door de wmnl mail waarin de barbecue genoemd
wordt en en "Graag wil het bestuur van de middag gebruikmaken om de
strategieteksten ter goedkeuring voor te leggen aan de leden tijdens een
korte ledenvergadering." 

Ik heb <a href="http://nl.wikimedia.org/wiki/Strategie/Strategie-teksten_maart_2012" target="_blank">http://nl.wikimedia.org/wiki/Strategie/Strategie-teksten_maart_2012</a>
nog eens doorgelezen, althans tot aan de lange termijn visie, 2015 is nog
erg ver weg. Als gezegd op de ledenvergadering, veel van de tekst gaat over
het verbeteren van de organisatie en de  samenwerking met andere
organisaties, nationaal en internationaal. Allemaal mooi, maar dat is over
*hoe* WMNL wil opereren, niet *wat* het wil realiseren. 

Daarnaast de presentatie: ter vergelijk, over het strategisch plan van
Wikimedia International is ook veel te zeggen (sommige targets zijn totaal
ongrijpbaar, toch gekwantificeerd), maar niet dat het geen prioriteiten
stelt die in het verlengde liggen van de missie, en daar helder over
communiceert.
<a href="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/foundation/c/c0/WMF_StrategicPlan2011_" target="_blank">http://upload.wikimedia.org/wikipedia/foundation/c/c0/WMF_StrategicPlan2011_</a>
spreads.pdf 

Dat mis ik nog steeds wel in de Nederlandse strategie nota. Kunnen we hier
ook een top 5 samenstellen, van strategische doelen, en die dan ook
uitdragen?

Zie hier mijn schot voor de boeg. Punt I en II focussen op onze missie. Let
wel sommige zaken staan wel in het lange verhaal, maar niet zo bondig
geformuleerd, punt I naar mijn mening zowiezo onvoldoende (altijd mijn
stokpaardje) en punt V was een afterthought.

----------------------------------------------------------------------------
------------------------------------

Strategische doelen Wikimedia Nederland 2012-1015

I Groei in het aantal vrijwilligers die inhoudelijk bijdragen aan onze
kennisdomein
a. door actiever ook buiten de website om het publiek te informeren over
onze producten, uitgangspunten en werkwijze 
b. door grote evenementen te faciliteren zoals Wiki Loves Monuments

II Meer samenwerking met andere instellingen die educatie en kennisdeling
nastreven (o.a. GLAM)

III Professionalisering van de organisatie

IV Meer samenwerking met zusterorganisaties binnen Wikimedia (o.a. chapters)

V Een betere synergie tussen WMNL en WMF
a. door een betrouwbare partner te voor de Foundation, inclusief degelijke
verslaglegging
b. door een mondige partner te zijn voor de Foundation, die
beslissingsprocessen kritisch volgt 

Erik





_______________________________________________
Strategie mailing list
<a href="mailto:Strategie@lists.wmnederland.nl" target="_blank">Strategie@lists.wmnederland.nl</a>
<a href="https://lists.wmnederland.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/strategie" target="_blank">https://lists.wmnederland.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/strategie</a>
</pre>
    </blockquote>
  </div></div></div>

<br>_______________________________________________<br>
Strategie mailing list<br>
<a href="mailto:Strategie@lists.wmnederland.nl" target="_blank">Strategie@lists.wmnederland.nl</a><br>
<a href="https://lists.wmnederland.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/strategie" target="_blank">https://lists.wmnederland.nl/cgi-bin/mailman/listinfo/strategie</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>