<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space; color: rgb(0, 0, 0); font-size: 14px; font-family: Calibri, sans-serif; "><div><h1><font class="Apple-style-span" size="4"><span class="Apple-style-span" style="font-size: 14px; font-weight: normal;">Ook beschikbaar op: <a href="http://nl.wikimedia.org/wiki/Notulen20101219">http://nl.wikimedia.org/wiki/Notulen20101219</a></span></font></h1><div>Aanwezig: Marco (voorzitter), Lodewijk, Maarten, Marianne (notulen), Siebrand</div>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=2" title="Deelpagina bewerken: Opening">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Opening">Opening</span></h2>
<p>Marco opent de vergadering om 15 29. Paul is afwezig met bericht.
Skype vergadering ivm de barre weersomstandigheden. Er wordt enige tijd
besteed aan het optimaliseren van de geluidkwaliteit van alle
deelnemers.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=3" title="Deelpagina bewerken: Vaststellen Agenda">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Vaststellen_Agenda">Vaststellen Agenda</span></h2>
<p>Opmerkingen notulen ALV. Er wordt vastgesteld dat notulen in de
toekomst in het algemeen afgeschermd zullen worden van zoekmachines.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=4" title="Deelpagina bewerken: Notulen vorige vergaderingen">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Notulen_vorige_vergaderingen">Notulen vorige vergaderingen</span></h2>
<ul>
<li><a href="http://bestuur.wmnederland.nl/ALV_2010-3" class="external text" rel="nofollow">ALV</a></li>
</ul>
<p>Notulen worden gepubliceerd</p>
<ul>
<li>
<dl>
<dd><b>Voorstelbesluit</b>: Notulen online plaatsen.</dd>
</dl>
</li>
<li><a href="http://bestuur.wmnederland.nl/Bestuursvergadering_14-11-2010" class="external text" rel="nofollow">BV november 2010</a></li>
</ul>
<p>Opmerkingen voor woensdag, publicatie uiterlijk voor de kerst van 2010.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=5" title="Deelpagina bewerken: Actiepunten">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Actiepunten">Actiepunten</span></h2>
<p>Worden besproken aan het einde van de vergadering.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=6" title="Deelpagina bewerken: Bestuursrondje">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Bestuursrondje">Bestuursrondje</span></h2>
<ul>
<li>Lodewijk: bezoek museum Boerhaave - vrij goed, potentieel erg
interessante samenwerking. Niet alleen content, maar vooral ook aanboren
nieuwe (o.a. academische) doelgroepen en bij (semi-)educatieve
projecten meedoen.</li>
<li>Lodewijk: Ik en MaartenD zijn actief bezig geweest om te kijken
welke chapters geïnteresseerd zouden zijn om mee te doen met een Wiki
Loves Monuments 2011 Europe. Hier lijkt veel animo voor te zijn. Het
gaat dan om een serie nationale wedstrijden met overkoepelende
coordinatie. Wellicht dat dit een extra werklast meebrengt, maar
tegelijk hoeft er een hoop werk niet meer gedaan te worden dit keer
omdat dat vorig jaar al is aangepakt. Ik vermoed dat dit enkele kosten
met zich mee zou brengen, hopelijk ook aan organisatorische zijde (aan
professionele ondersteuning en events enz)
<dl>
<dd>Maarten vindt het evt ook een interessante ingang voor andere samenwerkingen.</dd>
<dd><b>besluit</b>: Lodewijk en MaartenD krijgen de vrije hand om Wiki
Loves Monuments 2011 verder te verkennen, vanuit Wikimedia Nederland
bestaat de intentie bij een dergelijk project mee te doen, een
definitief besluit zou in februari volgen. Vooralsnog wordt hier een
budget van €7500 voor vrijgemaakt. TZT zal er meer maar niet zeer
gedetailleerd projectplan en budget komen.</dd>
</dl>
</li>
</ul>
<ul>
<li>Maarten: Via Digitaal Erfgoed Nederland waren we uitgenodigd om te
spreken op de Digitaal Erfgoed conferentie om te spreken in een sessie
met de titel 'Ontmoet de concurrentie'. Volgens mij ben ik er tijdens
mijn presentatie (de sessie was goed bezocht, met een volle ruimte van
zo'n 40-50 man) redelijk in geslaagd om aan te tonen dat Wikimedia geen
concurrent maar een potentiële partner van het erfgoed is. Concreet ben
ik na de tijd door de directeur van Nieuwland Erfgoed gevraagd of we een
keer kunnen afspreken om mogelijke samenwerking te bespreken (heb per
mail aangegeven graag af te spreken). Daarnaast gaf Peter Gorgels
tijdens de discussie van de online afdeling van het Rijksmuseum ook aan
de intentie te hebben om met Wikimedia samen te werken. Ik zal Peter
benaderen om hem aan die uitspraak te herinneren. Verder heb ik Susanne
van het Tropenmuseum dus kort gesproken en ga ik begin januari bij hen
in Amsterdam langs voor een uitgebreidere kennismaking (GerardM zal ik
dan ook betrekken). Nadien werd ik per e-mail ook door Marie-France van
Oorsouw, de projectleider van WikiDelft, benaderd met de vraag of er
interesse is in een samenwerking. Met name Wiki Loves Monuments vond ze
erg interessant. Heb aangegeven dat we zouden kunnen verkennen of er in
het geval van een editie in 2011 niet de mogelijkheid is om een soort
Wiki Takes Delft te organiseren valt. Erfgoed Delft en omstreken (waar
zij voor werkt) zou dat wellicht kunnen faciliteren.</li>
<li>Maarten: Via de Twitter van medewerker Pepijn Lemmens zag ik dat het
Nationaal Architectuurinstituut uit Rotterdam recentelijk enkele
honderden foto's uit hun collectie in aardige kwaliteit op Flickr heeft
gepubliceerd onder een CC-BY-SA licentie (<a href="http://www.flickr.com/photos/nai_collection/" class="external free" rel="nofollow">http://www.flickr.com/photos/nai_collection/</a>).
Op basis hiervan heb ik contact gezocht over mogelijk samenwerking rond
dit soort vrije collecties. Vervolgens ben ik in contact gebracht met
Petra van Ree (hier is eerder mee gesproken). Voordat een samenwerking
mogelijk is, werkt zij aan een aantal belangrijke beleidsstukken om
vrijgave van collecties die het NAi zelf bezit aanmoedigt. Ik heb
aangeboden hier input op te kunnen leveren.</li>
<li>Maarten: Er is een kennismakingsafspraak met de RCE geweest, morgen
ontvangen ze van mij een gespreksverslag waar ik als uitstaande
vervolgstappen in opneem dat we de mogelijkheden voor een
gestructureerde aanlevering van wijzigingen gaan onderzoeken en een
workshop organiseren met medewerkers van het RCE en vrijwilligers van
Wikimedia Nederland. Daarnaast zijn ze reeds uitgenodigd voor de
Bootcamp/Hackathon.</li>
<li>Lodewijk: geef gastcollege op de Haagse Hogeschool over Wikipedia begin januari.</li>
<li>Paul (via Lodewijk): Familie-omstandigheden nemen veel tijd in
beslag. Maandag afspraak bij HLB Schippers Amsterdam, evt kn er iemand
mee. Hij probeert binnenkort de snelle/belangrijke dingen op te
pakken.Lodewijk en Paul gaan naar HLB voor de praktische sessie,
kennismaking systeem.</li>
<li>Lodewijk: Gaat eind januari naar Frankfurt voor Movement Roles
discussie zoals besproken per e-mail. Verslag volgt uiteraard achteraf.</li>
</ul>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=7" title="Deelpagina bewerken: Stand van Zaken">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Stand_van_Zaken">Stand van Zaken</span></h2>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=8" title="Deelpagina bewerken: Secretarieel">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Secretarieel">Secretarieel</span></h3>
<ul>
<li>Contributies: Paul moet een dump van de betalingen naar Lodewijk
sturen. Statuten bepalen dat we alleen tegen het einde van het boekjaar
kunnen opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een jaar.
Marianne schrijft een tekst voor een brief.</li>
</ul>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=9" title="Deelpagina bewerken: Bootcamp en Hackathon">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Bootcamp_en_Hackathon">Bootcamp en Hackathon</span></h3>
<p>Hay organiseert het bootcamp met Kennisland en het Amsterdams
Historisch Museum. Er moet nog een budget vastgesteld worden. Reiskosten
en verblijfskosten voor vrijwilligers voor de bootcamp en de deelnemers
van de hackaton vallen onder het budget. Borrels worden door
partner-organisaties betaald. We besluiten dat er budget van € 2500 op
de begroting wordt opgenomen.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=10" title="Deelpagina bewerken: Nieuwjaarsborrel">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Nieuwjaarsborrel">Nieuwjaarsborrel</span></h3>
<p>Uitnodigingen zijn nog niet verstuurd. Komt bij de kerstkaartjes en
de nieuwsbrief. Maarten stelt samen met Hay vast wie er buiten de leden
nog meer uitgenodigd worden. Er is een excelsheet met mogelijk uit te
nodigen contacten op Gdocs</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=11" title="Deelpagina bewerken: Wiki loves bieb">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Wiki_loves_bieb">Wiki loves bieb</span></h3>
<p>Maarten: Er is inmiddels via e-mail het nodige contact geweest met de
Bibliotheek Vlissingen. Onlangs is het project tijdens het jaarlijkse
congres van de VOB gepresenteerd en goed ontvangen. Projectdocumentatie
is online te vinden (<a href="http://wikilovesbieb.nl/?page_id=219" class="external free" rel="nofollow">http://wikilovesbieb.nl/?page_id=219</a>).
Op aanraden van Lodewijk zal ik informeren of wij deze materiaal ook
mogen gebruiken en indien mogelijk ook op Wikimedia Commons publiceren.
De contentdonatie van het muZEEum heeft nog even op zicht laten wachten,
omdat de vrijwaring nog wat vertraging opliep. Deze zal waarschijnlijk
nog voor de kerst binnen zijn. Wel zijn er nog vragen over de
inventaristatielijst die het muZEEum dient bij te voegen. Marianne en
Maarten overleggen hierover na de vergadering over hoe een dergelijke
lijst er uit moet zien. Hier zou ik in overleg met het bestuur graag een
heldere instructie voor aanleveren. Hoe is dit destijds bij het
Nationaal Archief gedaan?</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=12" title="Deelpagina bewerken: CoSyne">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="CoSyne">CoSyne</span></h3>
<p>Testomgeving draait, maar Marco heeft nog geen tijd gehad om onze
eigen testomgeving werkend te krijgen. Marco brieft Siebrand over de
techniek.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=13" title="Deelpagina bewerken: NL in Beeld">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="NL_in_Beeld">NL in Beeld</span></h3>
<ul>
<li>Lodewijk: Zie de email hierover eerder - gaat in feite om een
Nederlandse Geograph. Klinkt erg interessant, zeker als het vooral
meeliften is. Dan is het weinig moeite voor mogelijk veel materiaal! Een
aantal NL-vrijwilligers had begin 2010 interesse. NL in beeld heeft
iets vergelijkbaars. NL in beeld heeft ons een e-mail gestuurd, maar het
is niet helemaal duidelijk wat ze willen. Verder is niet duidelijk
onder welke licentie een en ander vrijgegeven wordt. Maarten neemt
contact op met NL in beeld om met hen te overleggen over de licentie
moet bruikbaar zijn voor hergebruik binnen Wikimedia, goede
gebruikersovereenkomst om te voorkomen dat er inbreukmakend materiaal
geplaatst wordt via en verder onderzoeken waar wij het onder de aandacht
kunnen brengen van vrijwilligers.</li>
</ul>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=14" title="Deelpagina bewerken: Fundraiser">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Fundraiser">Fundraiser</span></h2>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=15" title="Deelpagina bewerken: Voortgang">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Voortgang">Voortgang</span></h3>
<p>Siebrand: We zien op dit moment een opleving van het aantal donaties
en en het totaalbedrag ook de nog niet gerapporteerde dag van vandaag
lijkt een succesvolle dag te zijn (est. 4k+). Door de stijgende
opbrengsten – naar in aanneem door de aangepaste ”Jimmy Appeal” – komt
mijn voorspelling voor deze week van 18.200 euro gelukkig niet uit; we
zitten met 1 dag te gaan op bij 18.300 euro. De forecast voor de totale
fundraiser – bruto – is gestegen van 234.000 naar 240.000.</p>
<p>We lopen op de rest van de wereld in het aantal banners. Verder
redelijk veel klachten over het feit dat mensen op een NL landingspagina
terecht komen als ze op een engels talige banner terecht komen. De
betaalmodule moet dan vertaald worden in het Engels. Dit kost wel 8 a 12
uur om dit te regelen. Siebrand vraagt zich af of de cost-benefit
positief is. Siebrand en Lodewijk hebben hier deze week nog contact
over. Wanneer de cost-benefit postitief is, zal hierover nog extra actie
op ondernomen worden.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=16" title="Deelpagina bewerken: Freelancer">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Freelancer">Freelancer</span></h3>
<p>In hoeverre is het nog nodig om Corinne nog in te zetten. Ze zou nog
nieuwe banners en landingpages kunnen bedenken. Ze kan aankomende week
nog een aantal afrondende zaken kunnen doen, zoals het inrichten een
landing page voor vrijwilligers een thank you e-mail voor de donateurs
van dit jaar + een opt in voor meer info over onze activeiten en een
e-mail voor donateurs van vorig jaar waarbij ze kunnen opteren voor meer
informatie over de activiteiten van de vereniging (toesturen van een
jaarverslag) en om ze uit te nodigen om nogmaals te doneren wanneer ze
dat nog niet gedaan hebben. Lodewijk en Marianne checken of Corinne dit
nog deze week kan afwikkelen.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=17" title="Deelpagina bewerken: Volgende stappen">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Volgende_stappen">Volgende stappen</span></h3>
<ul>
<li>Engelstalig (zie hierboven)</li>
<li>E-mails - zowel thankyou als aanmoediging van voormalige donateurs? (Dit moet zsm)</li>
<li>Papieren thankyou waar noodzakelijk (Dit zsm)</li>
<li>Donateurs van vorig jaar hebben prioriteit</li>
</ul>
<p>Marianne onderzoekt in hoeverre er nog publiciteit gegenereerd kan worden voordat de fundraiser is afgelopen</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=18" title="Deelpagina bewerken: ANBI & Statuten">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="ANBI_.26_Statuten">ANBI & Statuten</span></h2>
<p>De Foundation heeft afgelopen week een beschikking van de
belastingdienst gekregen waarbij ze de ANBI status krijgt. De inspectie
was van plan vooruitlopend op onze statutenwijziging hetzelfde met ons
te doen.</p>
<p>Lodewijk checkt bij Paul of er inmiddels een beschikking is
ontvangen. Ineke koele heeft contact gehad met een notaris die een
voorstel gaat doen voor de wijziging van de twee bepalingen in de
statuten. Die zouden we deze week moeten krijgen. Wij moeten de
wijziging formeel uiterlijk vijf dagen voor de ALV aan de leden
voorleggen. Lodewijk en Marianne bespreken de gang van zaken hoe uit te
nodigen.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=19" title="Deelpagina bewerken: Begroting 2011">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Begroting_2011">Begroting 2011</span></h2>
<ul>
<li>Lodewijk: Er zal een begroting moeten worden opgesteld voor 2011,
waar in ieder geval Paul bij betrokken zal moeten zijn. Het grootste
deel van de bedragen zal gebaseerd zijn op de professionalisering, dus
het zou logisch zijn om die twee bijeen te rapen en gezamenlijk op te
pakken (of iig parallel). Maar dat laat wel weinig tijd voor het
afronden ervan voor 15 januari...<b>Voorstelbesluit Lodewijk</b>: L+S
pakken dit op bij hun ontmoeting a.s. woensdag en stemmen dit verder af
met Paul. Het grant request richting WMF wordt hierbij als basis
gebruikt.Voorstel Lodewijk wordt aangenomen.Wij kunnen via de
bestuurslijst zien welke voorstellen nog worden toegevoegd aan de GR.
Wij doen geen voorstel om de contributie te verhogen.</li>
</ul>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=20" title="Deelpagina bewerken: ALV januari 2011">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="ALV_januari_2011">ALV januari 2011</span></h2>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=21" title="Deelpagina bewerken: Agenda">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Agenda">Agenda</span></h3>
<ul>
<li>Lodewijk: <b>Voorstel</b>: "Opening, Notulen, Kascommissie, Statutenwijziging, Budget 2011, Sluiting"</li>
</ul>
<p>Agenda wordt vastgesteld.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=22" title="Deelpagina bewerken: Praktische zaken">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Praktische_zaken">Praktische zaken</span></h3>
<ul>
<li>Lodewijk: er moet, op basis van de agenda, worden vastgesteld hoeveel tijd nodig is, en hoe de uitnodiging wordt verstuurd.</li>
</ul>
<p>Marco: De vergadering zou niet langer moeten duren dan een half uur, met een uitloop van niet langer dan een half uur.</p>
<p>Maarten regelt de locatie. Bij voorkeur bij het AHM op een plek met
een witte te bebeamen muur of een projectiescherm. Lodewijk en Marianne
zorgen voor de komende week voor een uitnodiging die ook nog voor de
kerst van 2010 uit kan gaan met de statutenwijziging.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=23" title="Deelpagina bewerken: 10 jaar Wikipedia">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="10_jaar_Wikipedia">10 jaar Wikipedia</span></h2>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=24" title="Deelpagina bewerken: 13-15 januari">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="13-15_januari">13-15 januari</span></h3>
<ul>
<li>Lodewijk: Hay is hiermee bezig, en heeft voorgesteld dat wij de
reis- en verblijfkosten van de vrijwilligers op ons nemen. Ik stel voor
dit over te nemen.</li>
</ul>
<p>Is al besloten onder het agendapunt Bootcamp en Hacketon. Marco neemt
contact op met Ciell om de verjaardagscommissie kick off te organiseren
voor 14 januari in het AHM te Amsterdam.</p>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=25" title="Deelpagina bewerken: Wiki Loves ...">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Wiki_Loves_...">Wiki Loves ...</span></h3>
<ul>
<li>Lodewijk: In het kader van Wiki Loves, zou ik het interessant vinden
te verkennen of we in mei/juni, naast een Wiki Loves Monuments in
september, nog een Wiki Loves evenement kunnen organiseren. Graag zou ik
hiervoor input krijgen.
<ul>
<li>Maarten: Mij lijkt een Wiki Loves Video interessant, Beelden voor de
Toekomst (Beeld en Geluid en Kennisland) zou daar ook een rol in
kunnen/willen spelen vermoed ik.</li>
</ul>
</li>
</ul>
<p>Maarten maakt de shortlist voor Wiki Loves... in overleg met Hay en
kennisland. Wellicht kunnen we ook nog samenwerken met Kennisland en
Beeld en Geluid.</p>
<p><b>Besluit</b>: We nemen in de begroting een stelpost op voor Wiki loves ....</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=26" title="Deelpagina bewerken: Professionalisering">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Professionalisering">Professionalisering</span></h2>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=27" title="Deelpagina bewerken: Strategie korte termijn (3-12 maanden)">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Strategie_korte_termijn_.283-12_maanden.29">Strategie korte termijn (3-12 maanden)</span></h3>
<h3><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=28" title="Deelpagina bewerken: Strategie (middel)lange termijn (meer dan 12 maanden)">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Strategie_.28middel.29lange_termijn_.28meer_dan_12_maanden.29">Strategie (middel)lange termijn (meer dan 12 maanden)</span></h3>
<ul>
<li>L+S: Conference Call gehad met Sebastian Moleski (als onafhankelijk
consultant) over een project om 5 chapters te helpen zich strategisch te
ontwikkelen. Het gaat dan in feite om het schrijven van een
"bedrijfsplan", waarbij een facilitator hierbij het bestuur helpt. Dit
omvat een assesment, visie-ontwikkeling en capacity building. L+S zijn
bezig met de kortere termijn al, maar voor de langere termijn bestaan er
wel langer al intenties om dit aan te vliegen, maar tot nu toe zonder
succes. Sebastian zou graag een kickoff meeting opzetten eerste weekend
van februari als mogelijk, van tenminste een hele middag. Voorstel is
hierbij bestuur en enkele leden te betrekken. Er wordt uiteraard
betrokkenheid en "meedoen" verwacht, kosten zijn nog onduidelijk. Het
proces omvat zes maanden. Van het bestuur wordt een besluit hierover
gevraagd. Budget voor dit traject is 10.000 euro.
<ul>
<li><b>voorstelbesluit</b>: Er wordt toegezegd mee te doen aan dit
programma, en de benodigde inzet te tonen. Er is intentie om actief de
leden bij dit proces te betrekken om voldoende steun te verwerven. Het
resultaat wordt aan de Ledenvergadering voorgelegd.
<dl>
<dd><a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Sjabloon:OK&action=edit&redlink=1" class="new" title="Sjabloon:OK (de pagina bestaat niet)">Sjabloon:OK</a> <a href="http://nl.wikimedia.org/wiki/Gebruiker:Siebrand" title="Gebruiker:Siebrand">Siebrand</a>
17 dec 2010 00:08 (UTC) Ja, het kost 10.000 euro, maar daar krijgen we
ook wat voor, nl. een solide inzicht in onze strategie en een
fatsoenlijk en realistisch werkplan.</dd>
<dd><a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Sjabloon:OK&action=edit&redlink=1" class="new" title="Sjabloon:OK (de pagina bestaat niet)">Sjabloon:OK</a> <a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Gebruiker:MaartenB&action=edit&redlink=1" class="new" title="Gebruiker:MaartenB (de pagina bestaat niet)">MaartenB</a> 17 dec 2010 14:37 (UTC)</dd>
</dl>
</li>
</ul>
</li>
</ul>
<p>Siebrand en Lodewijk werken deze week verder uit wat zij Sebastiaan
kunnen gaan vragen. We gaan referenties vragen die we kunnen bellen van
referenten waar hij vergelijkbare zaken heeft getrokken. We besluiten
dit proces in te gaan met Sebastiaan en/of Anna en als dat niet lukt dan
zoeken we een andere consultant die ons in dit proces kan begeleiden.
We gaan er ernstig naar streven om op de volgende bv van 6 januari te
besluiten of we een dergelijk traject in kunnen gaan met Sebastiaan of
Anna.</p>
<ul>
<li>De deliverables moeten beter gespecificeerd worden, er moet worden
opgenomen dat we een business plan moeten krijgen dat wordt goedgekeurd
door de ALV medio 2011; er moet beter worden gespecificeerd dat er een
minimum aantal bijeenkomsten komt.</li>
<li>We willen graag referenties, hebben ze het vaker gedaan? Met wie kunnen we contact opnemen om de referenties na te trekken?</li>
<li>We willen weten wie we krijgen voor we instemmen. Is het mogelijk om 1 eindverantwoordelijke te krijgen?</li>
</ul>
<p>Datum te prikken voor een heideweekend. We stellen voor het weekend van 19/20 feb te blokkeren.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=29" title="Deelpagina bewerken: Vrije Cultuur Conferentie">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Vrije_Cultuur_Conferentie">Vrije Cultuur Conferentie</span></h2>
<ul>
<li>Lodewijk: Het gaat hier om de conferentie zoals die bedoeld was met
als doelgroep de musea enz. Ik heb hier enkele malen met MaartenD over
gesproken, en we zijn het eigenlijk momenteel wel eens dat de bottle
neck momenteel vooral in het afhandelen van de samenwerkingen zit.
Daarnaast zou voorlopig net zoveel effectiviteit kunnen worden behaald
bij het bezoeken van reeds bestaande events. Het zelf organiseren lijkt
dan op dit moment ook niet zozeer een prioriteit.
<ul>
<li><b>Voorstelbesluit</b>: Er worden voorlopig geen verdere stappen
ondernomen om een Vrije Cultuur Conferentie voor de cultureel
erfgoedinstellingen te organiseren, maar er wordt meer energie gestoken
in het aansluiten bij bestaande evenementen en op die manier bereiken
van de doelgroep.
<dl>
<dd><a href="http://nl.wikimedia.org/wiki/Gebruiker:Siebrand" title="Gebruiker:Siebrand">Siebrand</a>
17 dec 2010 00:09 (UTC) Alleen als er een Wikimedia community outreach
voor in de plaats komt wat mij betreft (volledige WCN). Hangt sterk
samen met de door Marco te initieren evenementencommissie.</dd>
<dd><a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Gebruiker:MaartenB&action=edit&redlink=1" class="new" title="Gebruiker:MaartenB (de pagina bestaat niet)">MaartenB</a> 17 dec 2010 14:38 (UTC): Lijkt mij verstandig om dit besluit in de daadwerkelijke BV te bespreken.</dd>
</dl>
</li>
</ul>
</li>
</ul>
<p>We streven er wel naar om in het kader van WIKI X een conferentie
voor de community te organiseren. Dit wordt mee genomen in de
bijeenkomst die gepland staat voor 14 januari 2011.</p>
<h2><span class="editsection">[<a href="http://nl.wikimedia.org/w/index.php?title=Notulen20101219&action=edit&section=30" title="Deelpagina bewerken: Kort Kort Kort">bewerken</a>]</span> <span class="mw-headline" id="Kort_Kort_Kort">Kort Kort Kort</span></h2>
<ul>
<li>Siebrand: chapter conference in Berlijn. 25-27 maart. Hangt af van
de ledenvergadering. We willen dit zo goed mogelijk voorbereiden en gaan
nadenken wie uitgenodigd zullen worden om WM NL te vertegenwoordigen.
We zullen de volgende vergadering daarover een beslissing nemen.</li>
<li>Lodewijk: Orde van de vergaderingen - Actiepunten moeten beter
afgeschreven. De manier van aanpak van Maarten wordt aanbevolen.
Iedereen zou minstens drie dagen van te voren zijn input op de komende
agenda kunnen leveren.</li>
<li>Nieuwe bestuursverkiezingen. Worden de volgende vergadering voorbereid.</li>
</ul>
<p>Volgende vergadering 6 januari 2011 Poort van Kleef Utrecht. 19 uur.
Marco sluit de de vergadering om half elf. (met een ruime eetpauze
tussen de bedrijven door)</p></div></body></html>